Mi az a gravel kerékpár?

Felatláltuk a kerékpárok kerékpárját, ez az újdonság hozza el a megoldást mindenre! Gravel kerékpárt mindenkinek!

Uuuuncsiiii. A marketingosztály megint túltolta. A gravel kerékpár egint egy megoldás egy nem létező problémára. Ez egy ősmonti koskormánnyal? Ez egy országúti vastag gumival!

Ezek a hozzászólások minden héten hétszer előfordulnak. Jogosan?

A használati tárgyak folyamatosan változnak körülöttünk. Komoly mérnöki teamek dolgoznak azon, hogy a botmixer jobban mixeljen, a gérvágó meg pontosabban vágjon gérbe. Akkor miért ne fejlesszünk, miért ne variáljunk a kerékpáron? Aztán az élet úgyis eldönti. Ha rögtön pilot után szelektívbe rakták volna, a világ most kevesebb lenne egy univerzális, sokoldalú eszközzel: a gravel biciklivel.

Mert mit tud ez, amit a többi nem tud? Két kerék, egy kormány; bicikli, aztán kész. Hát igen. Csakhogy, mert van egy nagy csakhogy, ami miatt az egész cikk született; szóval van pár dolog, amiben ez a típus jobb a többinél.

Foglaljuk össze röviden, érthetően, hogy mik a gravel bike előnyei!

A progresszív geometriának köszönhetően optimális a testtartás, a Q-faktor ideális, hatékony hajtást tesz lehetővé, merev vázas, így nincs szó helyes sag beállításról, blablablabla, tengerhullámzás, fehérzaj.

Inkább beszéljük át kerékpár használóként, hagyjuk a mérnököket dolgukat végezni!

Neked hány bringád van? Legalább három. Mert egy, amivel túrázol, húzod a gyerekszállítót, elmész boltba. Van egy országútid is, 23-as gumival, pattogós 6,5 bar nyomáson, mert néha egy pörgős nap után ki akarod szellőztetni a fejed, és az a hangtalan suhanás az aszfalton pont jó erre. És van egy montid, ballonos, nehéz kerekekkel, két és fél kilós teleszkópos villával, mert van, amikor egy monoton nap után le akarsz menni a térképről, földutak kellenek, szarvas, vadászlesmegmászás, belvízkerülés. De a három bicikli miatt a feleséged nyomaszt, mert nem fér el az előszobában, tele a pince is és mindig levered a muskátliról a legszebb virágot a gangon. Mindezt három bringa áráért.

Vagy a másik lehetőség, hogy van egy bringád. Nem túl széles a gumija, úgy 38-40mm, a közepe nem is annyira bütykös, de oldalt azért jó nagy kapaszkodók vannak rajta. Elég könnyű az egész gép. A váz sportos, de nem kell ráhasalnod, mint az országútira – a fent említett mérnökcsapat kiszámolta, mekkora fejcsőhossz kell, hogy pont jó magasságban legyen a kormány. Simán eljársz vele outizni – csak nem ráz úgy, mert kisebb guminyomáson mehetsz. Simán eljársz vele az erdőbe, és tempósan haladsz a vázforma, az üléspozíció és az áttételezés miatt. Egy bringa áráért.

Kezd már kivilágosodni? Érted már, hogy a gravel nem a biciklik „SUV”-ja?

Mert utóbbi mire jó? Városba nagy, egyterűnek kicsi, sima úton sokat fogyaszt, terepen meg béna.
Ezzel szemben a gravel kerékpár mire jó? Aszfalton élvezheted az országútikhoz hasonló kecsességet. Terepen élvezheted a szélesebb, jól tapadó gumit, a magasabb fejcsőszöget.

Ja és a legjobb! Mennyi cuccot szoktál magaddal vinni? Egy napra? Háromra? Egy hétre? És hogy madzagolod rá a biciklire?
Nyugi, van ebben is annyi útvesztő, hogy sírva fakadsz. Mert a kerékpáros túratáska mozog meg lötyög és rossz helyen van. Vagy, olvasd el következő cikkünket!

Ha pedig szeretnél egy ilyen gépet, írj egy üzenetet az info@viddabringat.hu címre, és előjegyzésbe veszünk az új, továbbfeljesztett Neuzer Turin (lánykori nevén Neuzer Courier CX) gravel kerékpár várólistára!

 

Neuzer gravel cyclocross cx kerékpár

Viddabringát webshop by Neuzer Bicycle Company  |  +36 20 427 1232